Dinsdag 28 juli

29 juli 2020 - Tynaarlo, Nederland

Deze dag begon voor mij best wel lekker. Heerlijk zonnetje, rustig water, rustige omgeving een vishengeltje uit. Wie doet je wat? De steiger was vochtig en glad, dus op de steiger zelf zitten zat er niet in. Toen ging het ineens snel. Zat in de tuinstoel, had beet en mijn hengel lag op de steiger. Er gebeurt nou eenmaal niet altijd wat tijdens het vissen. Terwijl ik op zij leun om mijn hengel op te pakken, dacht mijn stoel van bekijk het maar. Schoonmoeders en Luna waren getuige van mijn harde landing, alsmede de buurjongen. Hij vroeg wel heel netjes: “Gaat het meneer?” Hij zei meneer tegen mij….. De steigerplanken hebben de aanslag overleefd, ik ook, maar de kapotte stoel zal al wel zijn doorgebriefd aan Herr Flick. Achteraf blijk ik ook de meest beroerde stoel te hebben meegenomen die er was, om maar even een excuus te zoeken haha. Vanmiddag een wandeling gedaan in natuurgebied De Onlanden, jawel bijna in stad Groningen!! Het is een pittige tocht geworden van iets meer dan 6,5 kilometer. Er stond een aardig windje en het parcours was eigenlijk best wel saai. Letterlijk een parcours, aangezien deze route ook gebruikt wordt voor de 4 mijl van Groningen. Hardlopend welteverstaan. Wij hebben er iets langer over gedaan, want ja wij staan stil bij alles wat beweegt, maar ook bij alles wat niet beweegt. Fotootje hier en fotootje daar, ondanks het feit, dat er ook hier maar weer weinig speciale vogels waren te bespeuren. Het hoogtepunt was eigenlijk de hermelijn, die over Marc zijn schoen liep. Voordat hij helemaal verdween, deed Marc nog een verwoede poging het beestje te vangen. Hij werd keihard in zijn hand gebeten!! Tenminste, dat deed hij suggereren, maar het was slechts een oorlogswond van de gevechten met Luna. Dezelfde hond, die onderweg steeds vermoeider werd en zelfs een stukje is getild door Marc. Toen we weer bij ons huisje waren, had ze nog wel energie genoeg om een stel eenden de stuipen op het lijf te jagen. De veren lagen weliswaar bij ons in de tuin, maar zij gerust, ze heeft ze niet te pakken gehad. Tot morgen.

KoeienMooie luchtenKunst

Hollandse luchten

1. Hennie:
    31 juli 2020
    Goedemorgen
    Dus niks overgehouden van het stoelgebeuren ach Her Flick moet ook wat te doen hebben haha nou heen gekke dingen meer doen veel vis plezier🙋🏻👋😘🚤
  2. Hans Bakker:
    31 juli 2020
    Ino dat met die stoel heb ik ook gehad maar dan bij Hennie toen ze nog in Capelle aan de IJssel woonde dat jou dat nu net weer overkomt 😀😀