Maandag 27 juli

28 juli 2020 - Tynaarlo, Nederland

Vandaag weer een soort van wisseldag alhier. Niet bij ons, maar wel aan de overkant van het water. Wij hebben het zicht op de recreatiecamping ’t Veenmeer, welke dezelfde ingang heeft als ons villapark Akenveen. Op zich is het best wel uitgestrekt hier. Een grote recreatievijver en een aparte visvijver, waar het gehele park/camping omheen is gebouwd. Her en der zijn ook nog kavels te koop. De ene ligging is wel wat aantrekkelijker dan de andere, maar op zich kan ik het me wel voorstellen als men hier een huisje neerzet. Zeker als deze aan een van de vijvers ligt. Die zijn wel in trek. Voor wat betreft het vissen zijn we overgeschakeld op wormen. Marc heeft zich weer heerlijk uit kunnen leven met het graven ergens in de bosjes, op zoek naar de wormen. Het begon goed, maar ze werden wel steeds kleiner. Er werd in ieder geval wel beter op gebeten, maar het formaat van de vissen stilde de honger niet😊 Aan de overkant waren de echte Hollanders weer actief. Zoals ze in warmere oorden de handdoeken alvast op de ligbedden leggen, zo werd er hier alvast ff een visparaplu neergezet. Als je dan ook ziet wat voor iemand daar zit, de oudere versie van New Kids uit Maaskantje. We hadden allerlei dingen bedacht om hier te doen, maar helaas. Bierbrouwerij in Veenhuizen is niet open. Kaasmakerij in Veenhuizen is niet open. Kamp Westerbork hadden we moeten reserveren, want dit was al vol tot en met half augustus. Dan maar wat andere dingen doen. De wandelroute Boswachterspad Oudemolense Diep in de Drentsche AA. Een leuke route van maar liefst 7 kilometer langs bossen en beken. Het is ook het gebied van de weidebeekjuffer. Vogels waren er helaas niet zoveel, maar ja de kenners zeggen dat er in het voorjaar meer te beleven is op dat gebied. Vakantieperiode of niet, op maandag is er hier ook helemaal niets te beleven. We zouden na de wandeling ergens gaan lunchen, maar dat zijn broodjes uit de supermarkt geworden. Al was van een lunch al haast geen sprake meer, het was inmiddels halfweg de middag. Tot morgen.

OudemolenVisOoievaar

1. Zeijlemaker:
    30 juli 2020
    Als jullie het maar leuk hebben en genieten van de vakantie. Dat is belangrijk. Je kunt die activiteiten altijd nog inhalen. Wel jammer van Westerbork, want dat is wel indrukwekkend.