Hoe het bijna mis ging...

19 juli 2018 - Drachten, Nederland

Zaterdag 7 juli: Marja had een vrijgezellenfeest van Alinda. Na haar verrast te hebben, ging het hele spul naar Harkstede voor Highland Games. Tijdens een van de onderdelen (slalom met een boomstam achter je aan) is Marja uitgegleden over het droge en dode gras. Gevolg: (af)gescheurde enkelbanden en na later bleek een breukje aan de binnenkant van de enkel. Bij de dokterswacht is er een drukverband aangelegd.

Highland games

Dinsdag 10 juli: Opnieuw naar het ziekenhuis, ditmaal voor foto's. Hier bleek een klein breukje in de enkel. Dit betekende een gipsspalk voor 1 week. Ook moet ze een week lang een trombose prik hebben. Deze wordt gegeven door de thuiszorg   (mama ;)).

Breukje

Vrijdag 13 juli: Er werd een rolstoel geleend bij de Groene Kruiswinkel in Drachten om toch wat mobiel te zijn. Deze mag ook mee het vliegtuig in.

Zaterdag 14 juli: Marja ging door haar rug bij het in de rolstoel gaan zitten. Spit. Ze kon helemaal niets, alleen maar liggen op de bank. We zagen de vakantie in rook opgaan.

Zondag 15 juli: Gelukkig ging het een dag later beter en kon ze weer voorzichtig met de rolstoel uit de voeten. 's Avonds is ze mee geweest met hond uitlaten. Ff luchten :)

Rolstoel

Dinsdag 17 juli: Na 1 week gips kreeg ze een brace. Met de brace moet ze weer gaan lopen. Dit ging in het begin moeizaam, maar uiteindelijk steeds beter.

Conclusie: we gaan wel, we gaan niet, we gaan wel, we gaan niet en we gaan wel op vakantie! Met krukken en zonder rolstoel ;)

1. HA:
    19 juli 2018
    Gelukkig gaan jullie wel, anders dan jullie het in gedachten hadden. Fijne vakantie en doe voorzichtig!

Groetjes, HA