Voorbereidingen vakantie 2018

20 januari 2018 - Drachten, Nederland

Zondag 14 januari gingen we met Hendrik-Jan en Alinda naar de vakantiebeurs in Utrecht. We hadden toen al besloten om deze zomer naar Zweden te gaan. We zochten echter nog wel informatie om te bepalen naar welk gebied. In de Europahal hebben we daarom diverse folders meegenomen bij de stand van Zweden. Later in de week hebben we de folders bekeken. Er bleek een losse folder van 'Zomer in Noord-Europa' bij te zitten. En Noord-Europa bleek ook echt Noord-Europa te zijn: Zweeds, Noors en Fins Lapland.
Vakantiebeurs

We raakten erg nieuwsgierig en gingen steeds serieuzer op zoek naar routes, locaties en bezienswaardigheden. Uiteindelijk hebben we vrij snel besloten dat we inderdaad een Middernachtzonreis naar Zweden, Noorwegen en Finland gaan maken. En we willen de Noordkaap zien!

Vandaag hebben we de meeste overnachtingslocaties geboekt en maandags de tickets. We hebben nog even overwogen om met de ferry en slaaptrein te reizen, maar 29 uur op een boot is Marja wat te veel van het goeie.