Vrijdag 24 juli

25 juli 2020 - Tynaarlo, Nederland

Eerste week zit er alweer op en is voorbij gevlogen. Ongeveer half 11 moesten we uit het huisje zijn, dus alle ballen weer verzamelen en de klerezooi weer in de auto’s proppen. Complete filevorming voor de deur, want het halve park ging weg. Bij de uitgang was een kerel druk bezig met het zoeken naar lege flessen, in de vuilnisbakken welteverstaan. Hij had wel een vast ritueel. Eerst op z’n kop de container in, toen de afvalzakken door, flesje in de tas aan zijn fietsstuur om vervolgens wederom ongegeneerd aan zijn kont te gaan krabben. Onze vervolgreis begon met wat landelijk rijden door Noord-Holland, want we zouden via Han en Zella in Schagen naar ons volgende adres. Inchecken in Tynaarlo kon toch pas vanaf 15.00 uur, dus waarom niets onszelf uitnodigen voor een lunch haha. Zoals verwacht hebben ze ons overheerlijk eten voorgeschoteld: Tom Kha soep als vooraf en een huisgemaakte gehaktpie met sla als hoofdgerecht. De details van de gerechten laat ik in het midden, maar voor degene die interesse hebben wil ik best het recept opvragen hoor😊 Vanuit hier op weg naar Tynaarlo, maar niet eerder dan dat we ons eigen huis in Drachten hebben bezocht. Visspullen moesten ook nog ingepakt worden en als we er toch langsrijden……..Vakantiepark Akenveen in Tynaarlo met een huisje aan een heus visvijver. Wie had dat gedacht. Van vissen staande in een stromende Franse rivier, naar vissen op een steiger in oerhollands weer met een potje bier. Maar ja, eigen steiger in de achtertuin heeft toch ook wel wat. Wat blijkt, visbeperkingen!! Niet voeren. Niet met een werphengel. Onthaakmat verplicht. Schepnet verplicht. Het visplezier moest nog beginnen, maar was eigenlijk ook alweer voorbij. Uiteraard hadden wij de auto volgeladen met werphengels en slechts 1 telescoop. Terwijl Marc en ik ons bekommerden om de afhaalmaaltijd hebben Marja en mijn schoonvader het viswater uitgeprobeerd. Hoe is het mogelijk, maar de anti-visser Marja heeft, met de nodige aanwijzingen van paps, de enige vis van de avond gevangen. Toen Marc en ik naar het petit restaurant op het park reden, kregen we meteen een indruk waar we terecht zijn gekomen. Tja hoe kan ik het een beetje netjes omschrijven. Er is een camping en een park met vele huisjes, zoals de onze, maar ook met vele stacaravans. Zullen wel seizoensplaatsen zijn, maar oh oh oh het is toch ook wel het specifieke volk wat daar huisvest. Als je de inrichting van de tuintjes ziet, krijg je al spontaan migraine. Hokjes tegen hokjes aan, zeiltjes, partytenten, tuinkabouters oftewel één grote teringzooi. Tot morgen.

ViskampioenVissen op eigen vissteiger

1. Hennie en Jaap:
    26 juli 2020
    Och jee valt ook niet waar je terecht komt ,ziet er op het plaatje meestal leuker uit sukses met vis vangen 😘
  2. Zeijlemaker:
    26 juli 2020
    De vis ook gegeten? Of moeten jullie meer gaan vangen. Nog veel plezier!
  3. Hans Bakker:
    27 juli 2020
    Goedenmorgen Ino wederom genoten van je pennenvruchten sterkte deze week in Tynaarlo al ik zo naar al die caravans kijk krijg ik last van koude rillingen het weer zit deze week wel mee en de omgeving van Tynaarlo is wel mooi in Zuidlaren zit een heel goede bakker en die omgeving is ook de moeite waard veel plezier en gezelligheid