Zomervakantie 2017- Rosnay 3

7 augustus 2017 - Rosnay, Frankrijk

Dag 17 en 19 zaterdag 5 en zondag 6 augustus

Onze laatst 2 dagen op deze camping. We hadden het wel gezien in dit gebied. Nagedacht wat we nou eigenlijk nog wilden, naar huis of toch nog ergens een tussenstop? Het is de laatste optie geworden, we gaan nog 2 nachtjes in een B&B in Chaumontel, een dorpje zo’n 30 kilometer voorbij Parijs. Eerst moesten we natuurlijk dit weekend nog ff doorkomen. Zaterdag zou in principe een campingdag worden, waarbij Marja en ik even een paar boodschapjes gingen halen. Onderweg staken er ineens (geconstateerd door bestuurder) een paar vogels over de weg. Mijn medepassagiere was ineens in alle staten. Fototoestel met toeter was blijkbaar vogelmoe (kan ik me iets bij voorstellen) aangezien deze dienst weigerde. Marc werd gebeld over dat “klote” apparaat. Zijn eigenlijk net mensen. Na veel inspanning moet je zo nu en dan de batterij ook ff opladen Ja, zelfs terug moeten rijden naar de camping. Arme Marc, zijn rustige momentje zonder paps en mams verstoord, moest ook ineens mee. Misschien zaten ze er nog? Misschien ook wel niet. Op de heenreis niet, maar terug zagen we ineens weer 8 stuks in het weiland lopen. Alleen toen de hamvraag wat waren dat voor vogels? Patrijzen? Kwartels? Korhoenen? Ze hebben er wat boekjes voor door moeten bladeren, ze hebben het internet ervoor afgezocht, maar ze kwamen toch niet verder dan fazanten. Ook leuk, maar niet zo speciaal als gehoopt. Zondag was het prachtig mooi weer, dus maar een wandeling langs Etang de Bellebouche gepland. Lopen is niet helemaal ons ding, maar beter dat dan de gehele tijd met je reet in de auto. Moet zeggen, er was daar wel meer leven dan in andere delen van dat gebied. Zo’n tocht om het gehele meer is bij ons eigenlijk bij voorbaat als kansloos. De fotografen blijven simpelweg bij elke struik, boom, inham staan omdat daar iets zit, staat of hangt. Of ze denken dat. Dan zit een beetje doorstappen er niet in, dus we hebben slechts een gedeelte afgelegd. Wel een super mooi gebied, zoals je verwacht bij zo’n wandeling. Door bos, vlak langs het water en dat loopt dan ook prettig. Tot aan de kijkhut zijn we gekomen om vervolgens via een gedeeltelijk ander pad weer teruggegaan. Eindelijk konden we Marja haar boomkikkers op de foto zetten, want ze heeft het er de gehele vakantie over gehad. Toch wel triest, dat uitgerekend ik de eerste moest ontdekken. Marc heeft nog gezwommen en samen met mij nog dennenappel-honkbal gedaan. De lunch-ingrediënten stonden in de auto, dus deze opgehaald en op een mooi plekje met uitzicht een en ander opgegeten. Marc, ondertussen een aantal jaren jonger geworden, heeft zich heerlijk vermaakt met zand en visjes. Hahaha. Zo is er aan onze tijd in de Brenne een einde gekomen. Wellicht een paar dagen te lang, maar het weer is prima geweest, met de camping was weinig mis, 80 soorten vogels gezien of gefotografeerd en voor een scheet en een knikker daar gezeten.

Boomkikker1Boomkikker2Honkbal

1. Zeijlemaker:
    8 augustus 2017
    Klinkt goed. " De ware vogelaars" in actie. Daar staat de Brenne ook om bekend.