Dag 14 Zuid-Afrika

3 januari 2013 - Drachten, Nederland

Donderdag 3 januari 2013
De vlucht van Johannesburg naar Dubai is prima verlopen. Lekker films gekeken, muziek geluisterd, geprobeerd te slapen en uiteraard zo nu en dan wat gegeten, want dat is bij de Emirates prima geregeld. Om 5.30 uur plaatselijke tijd (Nederland 2.30 uur) zijn we geland op het wel zeer moderne vliegveld. We moesten naar gate A3 en de borden spraken voor zich. Voor we er erg in hadden stonden we voor een zelfdenkende lift en jawel het kon nog gekker, voor een zelfdenkende trein (!!!). Zo groot is het daar dus, dat je zelfs met de trein verplaatst moet worden. Het maakte wel indruk, ook al was het nog zo vroeg en hadden we moeite met het open houden van de ogen. Ook al is het nog zo vroeg, mensen bekijken is en blijft toch vooral erg leuk. De een ligt nog meer een breuk op de stoeltjes dan de ander. Mannen in gewaad, die voorbij lopen, al is dat niet zo verwonderlijk in Dubai. De een staat die jurk overigens wel beter dan de ander. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de boerka’s. Sommige vrouwen hebben de keet helemaal dicht en anderen mogen nog net door een kiertje gluren. Waarom nou niet gewoon 1 richtlijn, het is per slot van rekening al onfatsoenlijk genoeg, dat zij ons wel kunnen zien en wij niet komen te weten of wat eronder zit nou bloedmooi of oerlelijk is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl