Laatste dag in Berlijn

28 december 2013 - Berlijn, Duitsland

De laatste dag al weer van ons tripje. Deze dag hebben we speciaal bijgeboekt, zodat we dan ook nog naar het Monsterkabinett konden, een museum over en met allerlei monsters. Leuk bedacht allemaal, maar het bleek gewoon dicht te zijn in deze periode. We hadden waarschijnlijk een behoorlijk vuiltje in het oog toen we dit op internet hebben nagekeken. Aan de andere kant geeft zo’n extra dag ook weer andere mogelijkheden, zoals een bakje koffie gaan drinken met Romke & Baukje, hoe klein is de wereld? Via de app hadden we afgesproken bij Alexanderplatz, onder de wereldklok. We moesten wel nieuwe metrokaartjes kopen, dit was immers de extra dag. Marc was deze dag wel een donkere rijder, om het zo maar te noemen. Uiteraard zijn we de bonusjagers van spoorwegen niet tegen gekomen. Met de familie Adema-de Wit hebben we overigens wat gedronken bij hetzelfde tentje waar wij met de Kerst wat hebben gegeten. Gezellig en als afsluiting zijn Marja, Baukje en de kids nog in het grote reuzenrad op de Kerstmarkt geweest. Er stond aangeplakt, dat het de grootste van de wereld was, maar volgens mij zetten ze dat er allemaal op. Toen onze wegen zich scheidden hebben we als laatste, voor een fotosessie, nog een bezoekje gebracht aan de Berliner Dom. Net als zoveel andere, een prachtig oud gebouw en zeer fotogeniek. Op naar de auto, welke ingepakt al klaar stond op het parkeerterrein van het hotel. De gehele week heeft de auto daar zo’n beetje gestaan onder het mom van, het kost wat maar dan heb je ook wat, een veilige plek. Voor de deur van het hotel had ie ook best kunnen staan, maar het blijft een buitenlands kenteken hè en niemand geeft ons de garantie….. Om een uur of drie zijn we de stad weer uitgereden, maar niet eerder dan dat we een Aldi hadden bezocht. Marc had thuis al diverse filmpjes gezien over Duits vuurwerk en we moesten en zouden daar natuurlijk langs. Hij had de namen van het vuurwerk al in zijn hoofd. Het is natuurlijk best vreemd, dat je in Nederland een complete bunker moet bouwen, terwijl het spul daar gewoon in de schappen ligt en nog behoorlijk goedkoper ook. Ook wij hebben dus een beetje illegaaltje gespeeld. De kofferbak vol is een beetje overdreven, maar we hebben wel het nodige meegenomen en nu maar hopen, dat het de moeite waard is geweest. Het is een enerverend weekje geweest. Een boel gezien en enorm veel indrukken opgedaan, maar een week was simpelweg tekort om alles te kunnen zien. Nog maar een keer terug dus, maar er wachten zoveel steden. Voor de laatste keer: Gutentag Freunde es ist Zeit für mich zu gehen, alles was ich zu sagen hatte, hab ich letzte Woche aufgeschrieben. Tschüss!

Bezoek familie AdemaKerstmarkt vanaf bovenKraanvogelSchnitzel mit bratkartoffeln

1. Pap & Mam:
    29 december 2013
    Marc, is dit wel een kraanvogel, bewijs?????