Zaterdag 25 juli

26 juli 2020 - Tynaarlo, Nederland

Over deze dag kan ik eigenlijk wel heel kort zijn. Het weer was dusdanig, dat iets ondernemen was uitgesloten. Zo nu en dan tussen de buien door ff vissen, maar dat was het ook wel. Marc viste met zijn werphengel, met dobber. Wat een gedoe, dus wij op zoek naar een winkel voor visspullen. Hengelsportmekka in Eelde is het geworden. Telescoop uitgezocht, tenminste dat dacht Marc. De medewerker vroeg of het de bedoeling was, dat we gingen vissen. Had hij niks gezegd, dat waren we zo maar eigenaar geworden van een verlengstok voor een schepnet😊😊 Ze leken ook wel heel erg op elkaar. Het niet mogen voeren gold blijkbaar alleen voor ons, want we hoorden overal de voerballen in het water plonsen, dus waarom wij dan niet? We hoeven ook niet roomser dan de paus te zijn, toch? Hetzelfde gold eigenlijk voor vissen met de werphengel. Onze buurman lag al halverwege, dus wij hebben de winkle pickers ook van stal gehaald. Voor de niet kenners, dit is een werphengel met een heel dun topje. Als de vis er alleen al naar het aas kijkt beweegt de hengel al. Het heeft geen grote jongens opgeleverd, maar het vissen werd er wel leuker op. Tot morgen.

VissenMegavisVissen

1. Hennie:
    27 juli 2020
    Wij hadden goed weer in Drachten , geweldig zo als je schrijft , ben benieuwd naar morgen , wij zijn nu op pad gegaan voor 10 dagen 🚤😘🙋🏻👋