Dinsdag 4 augustus

5 augustus 2020 - Nieuwland, Nederland

Alweer de laatste volledige dag van onze vakantie. Toch elke keer maar weer wat nieuws bedenken, valt niet altijd mee. Vandaag het eilandje Tiengemeten, tegenwoordig vallend onder Hoeksche Waard, maar dat was na een aantal herindelingen. De naam schijnt afgeleid te zijn van de oude landmaat, een gemet. 10 gemeten is 4 hectare (100 x 400 meter). Het eiland is 7000 x 2000 meter, mag het een klein beetje meer zijn? Autovrij, dus na over te zijn gevaren met de mondkapveerboot, moesten we verder met de benenwagen. Het is leuk om er een paar uurtjes te vertoeven, maar ook niet meer dan dat. Je maakt een wandeling (of fietst) door het natuurgebied. Uiteraard hadden de meeste vogels zich ook hier (kan ze geen ongelijk geven) verscholen, dus wat dat betreft was daar weinig te beleven. Mooi weer, stukje beweging voor mens en dier, picknicken en beetje bijkleuren. Behoorlijk wat drukte op de veerboot bij terugvaart, hutje mutje, waar zouden we zijn zonder onze kapjes? Antwoord is niet zo moeilijk, nog op het eiland, want de controle was dusdanig, dat geen mondkapje geen issue was. Dagenlang hebben we het al gehad over “ergens borrelen”, maar steeds kwam het weer niet uit. Als we dat nog wilden doen, dan zou het toch vandaag moeten gebeuren. Weer heerlijk toeristisch teruggereden. Ons vergaapt aan de meest imposante verblijven, de gigantische maar lelijke tuinen, de gave visplekken, maar een leuk stekje waar we konden borrelen ho maar. Uiteindelijk maar een vertrouwd adresje bezocht, Van der Valk Dordrecht. Mooi buitenterras met genoeg ruimte en mooi uitzicht. Tenminste dat dachten we. Ik weet, wij zien er welvarend uit, redelijk aan de maat en mag wel wat minder. Maar op de loungebank zat me toch een dik, lelijk oud wijf. Bovenbenen van een nijlpaard, veel te strakke korte jurk aan en zichzelf heel erg mooi vindend. Begrijp best, dat je, als het warm is, de boel onderin ff wil luchten, maar dat doe je toch niet waar wij bij zijn. Haar ene been legde ze languit op de bank en…………. Verdere details bespaar ik jullie. Na dit uitstapje via de kleine dorpjes weer naar de camping gereden. Die plaatsjes blijven toch maar apart. We reden door Molenaarsgraaf met aan de linkerkant een water, terwijl aan de overkant ook een weg was, maar dat was de plaats Brandwijk. Ottoland idem dito. Het was 1 lange weg, maar ondanks dat we alsmaar rechtdoor zijn gereden zijn we toch 3x Ottoland in gereden. Blijkbaar horen dan bepaalde tussenstukken niet bij hun of een overijverige ambtenaar had wat borden over. Om de vakantie af te sluiten zijn we uit eten geweest bij een oude bekende De Gouden Leeuw in Meerkerk. Tot morgen.

TiengemetenAfkoelenAfstekend