Zaterdag 1 augustus

2 augustus 2020 - Nieuwland, Nederland

Wat een beroerde nacht hebben wij gehad. Van een POD naar een kookpot, wat een verschrikking. De temperatuur binnen was maar liefst 31 graden en we kregen het ook niet koeler. De ogen zijn amper dicht geweest, dus het duurde even voordat we onszelf bij elkaar hadden geraapt. Gelukkig is het vakantie en hebben we alle tijd. De klap komt later op de dag wel. Vandaag in de Biesbosch geweest, bekend terrein, maar voor de vogelaar altijd leuk. Grappige van die omgeving is, dat er overal borden staan, met alleen toegang voor bestemmingsverkeer. Zijn wij ook toch? We waren eigenlijk op zoek naar de steenarend of visarend, maar die hebben we niet gespot. Marc heeft een legio aan foto’s gemaakt, dus er zal vast wel wat leuks bij zitten. Waren daar wel heel veel fietsers en dan ook nog grotendeels oud. Wel grappig, dan zie je de vrouw een foto maken en de man maakt dan een foto van zijn vrouw. Dat gaat dan vast een heel inspirerend vakantieboek worden. Ondanks, dat het wel allemaal bekende wegen en spotplekken waren, hebben we de middag daar wel doorgebracht. Was wel lekker weer. Mooie van de gehele omgeving zijn de leuke kleine dorpjes, al die watertjes, dus we zijn landelijk weer teruggereden naar de camping. Onderweg zoveel prachtige, niet betaalbare huizen gezien, dat je soms wel eens denkt, waar is het mis gegaan bij ons? Toch een rijkere vrouw moeten trouwen?:) Niet, dat ik hier zou willen wonen hoor. Terug op de camping werden we meteen weer begroet door de huisdieren die hier rondlopen, de kippen. Die beesten gaan soms gewoon op ons plateau liggen, schijt aan iedereen. Luna heeft zich er nog niet mee bemoeid, want dan zijn ze zeker weg haha. Op Wikipedia hebben we informatie opgezocht over Nieuwland, de plaats waar we nu zijn. Ze zijn hier een beetje heen en weer gesleurd tussen Utrecht en Zuid-Holland en bij het samenvoegen van diverse gemeenten is er een strijd ontstaan tussen de beide provincies. De minister moest eraan te pas komen om de knoop te hakken. Dit is ook net zo’n hoek waar meerdere provincies samen komen. Blijkbaar trekt dat wel, want ook hier is het vol. Ook niet zo heel moeilijk, want veel kunnen hier niet staan. Slechts 20 kampeerplekken, enkele pods en wat overig huurspul. Het restaurantje is bij wijze van spreken nog groter dan de hele camping zelf. Tot morgen.

UitrustenCanadese gansFuut met jongenPaars uitzicht

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans Bakker:
    4 augustus 2020
    Goedenmorgen Ino Marja en Marc wat zal dat afzien worden met de warmte die er aankomt in die POD of moet ik kookpot zeggen ik kijk elke dag uit naar de pennenvruchten van Ino heel vermakelijk hoe bepaalde belevenissen worden omschreven hopelijk kunnen jullie de laatste vakantie week nog fijn genieten van de mooie natuur groetjes van ons
  2. HA:
    4 augustus 2020
    Vakantie is leuk met overdag prima temperaturen, het kan in de nacht wel eens afzien worden. Kan de deur niet open. Jullie hebben tenslotte een "waakhond" bij je!
    Groetjes
    Pap & MAM
  3. Zeijlemaker:
    4 augustus 2020
    Gelukkig is het vakantie en hoef je niet te werken met de tropische hitte die eraan komt
    En je hoeft er niet voor naar het buitenland !