Vrijdag 31 juli

1 augustus 2020 - Nieuwland, Nederland

Niet alleen de laatste dag van de maand, maar ook de laatste dag samen met mijn schoonouders. Zij (misschien wel blij) naar huis en wij (misschien ook wel blij), wederom via Drachten, nog een aantal nachtjes met ons drietjes en Luna naar Nieuwland, een plaatsje onerin het Groen Hart, niet ver van de Biesbosch. Eigenlijk zitten we in regio Geer, maar alleen bij de naam krijg ik al de kriebels. Laat staan dat dan ook Goor er nog bij zou komen, dan hadden ze de kotsemmer bij ons neer kunnen zetten. Ons verblijf staat op de kleine camping De Grienduil en betreft een POD. Dit is een ovaalvormige houten “tent” beetje gebaseerd op de trekkershutten. Niet al te groot, maar wel heel praktisch ingericht. Met de grootte van ongeveer 6 x 3 meter is dit voor een paar nachtjes best te doen. Slaapplaatsen, zitje met 4 krukjes, kitchenette, koelkast, wc en een douche. Laatste is wel een beetje krap. Stil eronder staan gaat prima, maar als er gedraaid moet worden, dan is er een kans dat het water ineens heel heet of heel koud wordt. Die hendel zit er een beetje onhandig. We hebben wel een reisdag uitgezocht, wat een warmte. Voor onze POD hebben we een klein plateau van een paar m2 met daarop kunstgras. Heeft de gehele tijd vol in de zon gestaan en was heet aan de voeten en dus ook aan de pootjes van Luna. Ze was er gewoon chagrijnig van en heeft de rest van de dag amper een poot op het kunstgras gezet. Slechte ervaringen met iets, deze onthoud ons hondje wel. Wellicht had ze de pest in, dat het zo warm was, want daar had ze enorm last van en wij ook.  Voor haar afkoelingsplons moest ze nog ff wachten, want we gingen eerst onbeperkt pizza eten op de camping. Klinkt heel heftig, maar kan jullie melden dat ze niet het formaat hebben van de doorsnee pizza. Hele dunne, knapperige bodem met de ingrediënten, die jezelf aan kon kruisen. Simpel, maar wel leuk principe, waarbij er ook een soort van interactie ontstaat. Je naam staat op het briefje, dus…….De warmte is ook hier lang blijven hangen, dus na het eten maar snel op zoek gegaan naar een zwemplek voor Luna. Wie had dat gedacht? Van een Estlandse boshut naar afkoelen in recreatieplas De Put. Speciale plek voor honden, maar daar gingen er ook wel een aantal gewoon zwemmen en zonnen. De kans op een hondendrol of koeienvlaai was aanwezig, maar dat namen ze waarschijnlijk voor lief. Luna was in ieder geval blij. De warmte was, ondanks de aanwezige airco, niet echt uit de POD weg te krijgen, dus we kregen al visioenen van ons verblijf ooit in Zwitserland. Omgebouwde garagebox en door de hitte destijds omgebouwd tot sauna. Laatste ook nu het geval. Vrees voor een slechte nacht. Tot morgen.

Onze PODHuiskipZwemmenHeet

1. Hans Bakker:
    2 augustus 2020
    Gelukkig geven ze deze week veel warm weer af ik wens jullie een hele fijne week in die houten hut 👍