Dag 17 zomervakantie 2014

26 juli 2014 - Brissac, Frankrijk

Vrijdag 25 juli

Op de camping in Brissac en het is vrijdag, dan standaard naar de markt in Ganges. De ingewijden weten wat deze markt, naast het slenteren, betekent: lunchen bij de Vietnamees. Het is gewoon elke keer weer hetzelfde en ook elke keer weer een feest. Een speciale Plat de Midi, met nems (loempia’s) en rijst en salade en een gerechtje naar keus. Op 1 bord en echt verrukkelijk. Het terras is daar ook altijd vol, dat zegt al genoeg. De markt is overigens ook wel leuk hoor, maar eigenlijk gewoon bijzaak. Het moge duidelijk zijn, dat we deze traditie er wel in houden. Al zittend op het terras kwam er toch een typetje voorbij, we waanden ons op de tippelzone. Kort rokje en hoge hakken (zou op zich nog hebben gekund), maar deze was gewoon oud, oerlelijk en zou niet misstaan in het programma Hotter than…… Wij bekijken het van afstand, maar je zou er maar naast lopen. Het weer begon langzaam maar zeker te betrekken en om een uurtje of half 4 was het raak. Onweer, stortregens en wind, het lijkt een beetje bij deze vakantie te horen. In eerste instantie hebben we een eindje gereden, maar dat was het ook niet, al is het alleen al voor de waterige foto’s. Toen zijn we maar in de tent gaan liggen en hebben we Najib Ahmali gekeken. Weer of geen weer hij blijft leuk. Volgens de krant,het internet en het thuisfront zou het vanaf morgen allemaal beter worden. Wellicht tijd voor een schietgebedje.