Zomervakantie 2016 - dag 11+12+13

2 augustus 2016 - Brissac, Frankrijk

Zaterdag 30 juli

Het is al weer weekend. Op campings betekent dat meestal ook wisseling van de wacht en zo ook op de  onze. Ken wel janken!! Wat hebben we er bij gekregen? Kleine kinderen die janken en jammeren en omdat we het zo leuk vonden ook maar meteen 2 plekken. Gelukkig verkassen we maandag. Onze vriend uit het dorp is voor zover wij weten nog steeds niet gevonden. Nou maar hopen, dat de gieren hem niet hebben gevonden………… Trouwens de kooien waar ik het laatst over had zijn niet om te voeren, maar om eventueel gieren uit te zetten. Is dat ook weer rechtgezet. Vandaag zou een campingdag worden, maar ja zulke hangers zijn wij nu ook weer niet, dus toch maar weer iets gedaan. Geocachen in Montréal-les-Sources, niet zo heel ver van de camping. Eigenlijk veel te warm, maar ach luie zweet er wat uit. Zo’n plaatsje zelf zie je normaal gesproken alleen maar als je er langs rijdt of er doorheen scheurt. Nu moesten we echt uitstappen en het dorpje zelf inlopen. Leuke idyllische huisjes met (dat dan wel weer) van die “kan mijn kont niet keren” mini terrasjes met bloembakken. Op veel plaatsen waterpunten met lekker ijskoud water. Ook hier smalle straatjes en midden in het dorpje een aanwijzing voor een cache. Dit bleek één van de duidelijkste (makkelijkste??) te zijn. Met dat heuvelachtige landschap is het ook lastig inschatten waar de caches verstopt zouden moeten liggen. Bij een chapel moest er eentje liggen. Wij de weg inrijden, stonden we ineens bij mensen op het erf. Waren we doorgereden hadden we in het zwembad gestaan. Klote wegen verder, dus we zijn ermee gestopt. Niks meer gevonden dus. Marc heeft zoals het een echt Planting betaamd nog wel even een paar abrikozen geplukt voor de inwendige mens. Er hingen ook zoveel en de boom stond ook niet echt bij de andere, beetje een “buitenboompje”. Gauw terug gegaan. Bonne nuit et à demain.

Zondag 31 juli

Afgelopen nacht waren de weergoden kwaad op ons. Urenlang hebben hevige regenval en zwaar onweer onze regio geteisterd. Niet dat ik er veel van heb meegekregen, want ja wat moet je ’s nachts gewoon doen: slapen. Marja en Marc hebben elke drup horen vallen en uiteraard ook alle onweersknallen geteld. Vanmorgen was het al weer onbewolkt en het kwik steeg al weer snel naar 30 graden. Lekker heet, wordt er opeens geopperd om de gierenberg weer op te gaan. Gewoon hetzelfde klotepad er naartoe, gewoon bij Marja dezelfde kuitenpijn als tijdens het vorige loopje en dat alleen maar om die ene wellicht misschien toevallig mooiere foto dan de vorige keer. Echter, die vogels zaten waarschijnlijk allemaal in de kerk, op een paar heidenen na dan, want je moest gewoon wachten tot er weer eentje voorbij kwam. En die beesten in hun nesten maar lachen, gieren, brullen om die domme toeristen. Heel lang zijn we daar dus niet geweest, was door het benauwde drukkende weer ook niet te harden daar. Onderweg naar de top toe zagen we trouwens nog wel een beest midden op de weg staan. Zeg met opzet beest, want we weten niet wat het was. Helaas geen foto, want dat stomme beest wilde niet blijven staan, maar het zal ergens tussen een wilde kat en een vos ingezeten hebben. Op de terugreis nog even een cache gescoord in St.May. Ook zo’n gehuchtje, dat bij één niesbui van de kaart is verdwenen, maar dus wel met zo’n verborgen kokertje. Tsjakka, ook wij hebben op deze speciale geocachedag een cadeautje verdiend. Eind van de middag kwamen er ineens Hollandse wolken met Hollandse buien bij ons bivakkeren. De kraan werd open gezet en is urenlang ook niet meer dicht geweest. Onze hele eetschema in de war, want ja dat is dan weer een nadeel van een tent, koken wordt een beetje lastig met zulk pokkenweer. In de auto gestapt en bij onze ijscotent, bar restaurant Du Midi maar wat gegeten. Een eenvoudig, simpel tentje met een armetierige indeling en lachwekkend personeel. Hou ik wel van. Geen etikettengeneuzel, maar gewoon waar het om gaat, het eten op je bord. Daar was niks mis mee. Marc had pasta en wij een hamburger van de zaak. Het weer had ze wel overvallen, want het was er best druk en (dat is dan wel weer wat sneu) zelfs de kids konden geen hamburger meer krijgen: op!! Vroeg de tent in gegaan met de hoop, dat de regen weg zou trekken. Morgen immers verkassen naar “onze” camping in Brissac. Bonne nuit et à demain.

Maandag 1 augustus

Brissac was slechts 3 uurtjes rijden, dus we hoefden niet zo heel vroeg van de camping af. Inpakken is geheel volgens plan verlopen en Marc heeft zelfs de achterbak ingepakt. Net buiten Remuzat, op een parkeerterreintje langs de doorgaande weg, stond een voedselkeet. We waren er natuurlijk al regelmatig langs gereden, maar nu ook maar eens een keer gestopt. Hij blij, maar dat waren wij ook na afloop. Wat een ongelooflijk heerlijk kebab broodje hebben wij daar gegeten. Tres bien!!! Het grootste gedeelte van de route was bekend terrein voor ons. In no-time reden we naar onze plaats van bestemming. De charmante gastvrouw vertelde ons, in overigens goed Engels, van alles en nog wat over de camping. Alle drie moesten we inwendig lachen, of we het nog niet wisten. Onze plek (slik!) was iets anders dan we in gedachte hadden. Niet dat we ineens ergens anders moesten staan, maar het was gewoon ongelooflijk druk. Aangezien de plekken denkbeeldige scheidingslijnen hebben (dus geen heggen of bosjes) voelt het aan alsof je met z’n allen bij elkaar staat. Tja, houden wij daarvan? Vinden we het erg, dat de halve camping bij je in de keet kan kijken? Eigenlijk wel, maar we hebben inmiddels een heel kampement gebouwd om onze privacy maar zoveel mogelijk te waarborgen. Al kan het natuurlijk leuk zijn om je buurvrouw in de blote kont te zien……… Er is hier in ieder geval wel meer leven in de brouwerij en een scala aan nationaliteiten. Omdat we nog eten over hadden van de zondag hoefden we de camping niet meer af. Nog een slag over de camping gemaakt en dan zie je dat ze qua indeling nog gewoon dezelfde zijn. Op andere vlakken zijn ze wel aan het veranderen. Er stond zelfs een speciale (jawel) yogatent!! Weet niet welke vieze standjes ze daar allemaal in doen, maar alleen het idee al. Vraag ik mij, is daar nou echt animo voor? En wanneer willen ze dat in hemelsnaam doen, het is hier al vroeg heet hoor. Ook nieuw in het verlengde van het vorige: fitness. Werd ons ook nog gevraagd bij de inschrijving. Fitness haha, we hebben vakantie!! De rivier zag er nog hetzelfde uit, maar die gaan we morgen verkennen. Bekenden uit het verleden (zijn we oud hé?) zijn we nog niet tegengekomen. Bonne nuit et à demain.

1. Pap & Mam:
    3 augustus 2016
    Hoi MIM,
    Zo zie je maar weer, het "PLANTING" bloed steekt zo nu en dan de kop op. Onuitroeibaar vooral als het "gratuit" is! Verder veel plezier in Brissac en voor de duidelijkheid daar zijn ook op de camping gratis bomen (pruimen), richting oude ingang!

GR.HAI
  2. Ino & Marja en Marc: