Zomervakantie 2018 - Mefjordfær

30 juli 2018 - Mefjordvær, Noorwegen

Maandag 30 juli 2018

Een verschrikkelijke warme nacht achter de rug. Allen dus niet zo denderend geslapen. Ben er zelf om 4.00 uur nog uit geweest om vervolgens een uur buiten op het terras te zitten. Heerlijk uitwaaien, puzzelboekje erbij. Waardeloze tijd, maar vele malen lekkerder dan in mijn bed. Gelukkig hoefden we niet zo heel vroeg op, want de boot ging pas om 13.00 uur. Als ontbijt hebben we telkens brood en crackers. De crackers hebben we gekocht in Zweden en dat ziet er leuk uit, maar is mega onhandig gebleken. Het zijn grote ronde schijven, waar ze waarschijnlijk met de gehele familie aan knagen, want ik krijg zo’n ding per maaltijd niet op. Bij de veerboot waren we mooi op tijd. De tocht duurde ongeveer anderhalf uur en het was rustig aan boord. Wel grappig op zich, want Senja waar we naar toe gingen is het op 1 na grootste eiland van Noorwegen. Onderweg scoorde Marc weer diverse vogels, maar ook dolfijnen. Dezelfde vogels als tijdens de Bird Safari (brrr), maar ook de Noorse stormvogel en de Kleine Jager. En dit alles onder get genot van een heerlijk zonnetje. We meerden aan in Gryllefjord, ook al zo’n idyllisch plaatsje. De weg naar onze verblijfplaats, Mefjordfær, was zo’n smalle, dat je zelfs in de tunnel de tegenliggers goed in de gaten moest houden. Wij altijd maar denken, dat boven in Friesland het einde van de wereld is, maar dat moet hier toch haast zijn. De weg houdt hier zelfs op, je kunt gewoon niet verder. Ons appartement was dus een last minute en een focking dure. Het is hier net als in de andere gebieden visserij waar alles om draait. Het huisje waar wij nu in zitten wordt normaal gesproken dan ook verhuurd aan toeristische vissers. Onze koelkast stonk ook nog behoorlijk naar vis. Ben een liefhebber, maar niet op deze manier. Marc heeft e.e.a. ingespoten met afwasmiddel. Huisje voor de rest oké, maar die prijs………. Ook hier kom je uiteraard onze reislustige landgenoten tegen. Onze onderburen komen zelfs uit Ureterp en Bakkeveen, kleine wereld blijkt maar weer. Kan Marja haar Fries ook weer even ophalen. Om Marc te ontlasten van koken, hebben wij hem verrast met een heus Cheeseburger menu. Zit er dan een Mc Donalds of Burger King in de buurt? Haha nee, daarvoor komt er te weinig volk hier. In de middle of niks was een veredelde snackbar en daar hebben we voor 45 euro (verklaar ons maar voor gek) eten gehaald. Ach, het was toch al een dure dag. Til i morgen!

ferryspottendolfijnhuisje

1. Zeijlemaker:
    30 juli 2018
    Als het maar een leuke vakantie is. En zo te horen is het een prachtige vakantie.
  2. Hans Bakker:
    30 juli 2018
    Ach af en toe een wat duurdere dag ertussen moet kunnen toch en ja voor Marc vast een feestje. En dat was de bootreis denk ik ook wel. Hoe leuk om buiten de vogels ook nog dolfijnen te spotten. Ik hoop dat het Marja wat gaat en dat ook zei kan genieten. Nog veel plezier😘
  3. HA:
    Hoi MIM,
    Al die indrukken en die prachtige vogel foto's, dat wordt vast een fors fotoboek. Welke foto wel en welke niet, een heel uitzoekerij!! Gr. HA