Zomervakantie 2018 - Tana

3 augustus 2018 - Tana, Noorwegen

Vrijdag 3 augustus 2018
Zoals ik al zei, ook dit verblijf viel reuze mee. De bedden lagen fantastisch en de douche was niks mis mee. Lange reis voor de boeg, helemaal overdwars langs de kust naar Tana. Vandaag ongelooflijk kloteweer gehad. Veel regen en we zijn zelfs door een wolk gereden. Grijs en grauw en vooral niets aan. Snap, dat sommigen in Nederland hiernaar snakken, maar mag van mij opzouten. Hoef geen 30 graden, maar ook geen regen. Ondanks dit trieste weerverhaal toch nog een hoogtepunt te melden: we hebben een MOOSE op de foto. Yoehoe!! Al tig borden tegengekomen, maar nu dan eindelijk raak. Op een plek waar je het eigenlijk helemaal niet verwacht. Rendieren genoeg onderweg en zelfs een heuse colonne van een paar honderd meter. Gelukkig niet op de weg, maar ze liepen netjes in het land een eindje verderop. Had het rijden na een paar uur al gehad, maar moest nog ff doorzetten. Een rit van 5,5 uur is ook niet na 2 uur voorbij. We zijn , ondanks de regen, gewoon wat vaker gestopt en om half 5 reden we het terrein van Tana Familiecamping op. Hier hadden we een large cabin geboekt en net als bij bijna alle andere verblijven vielen ook hier de ogen weer uit de kassen. Een hokje, met 2 stapelbedden, een koelkast, een tafeltje en een hele oude bank. Het zag er gewoon ouderwets uit. Maar ook hier dus meteen de gedachte, jeetje wat hebben we nu weer geboekt. Geen bedlinnen, geen keukengerei haha geboekt met de ogen dicht maar wel lekker goedkoop. De eigenaresse sprak geen woord Engels, maar heeft ons wel voorzien van slaapspullen. Koken konden we in een kleine gezamenlijke keuken, terwijl het sanitair er ook prima uitziet. Het toilet is ook spik en span, zo goed als nieuw, maar dan hebben ze daar een deur voor gehangen. Had zo kunnen zijn, dat ik deze had gemaakt. Gewoon een plaat hout, klein schuifje erop, maar de deur sloot helemaal niet goed. Je moest de onderkant ook aantrekken om de deur uberhaupt op slot te krijgen. Lachen. Marc is wel helemaal in zijn nopjes alhier. Nog maar net aangekomen of de ene na de andere vogel in onze bossages gelegen aan ons huisje. O.a. een baby blauwborst die gevoerd wordt. Terwijl ik dit type zitten Marja en ik in een soort van gezellige, warme kantine/veredelde woonkamer met een huiselijke uitstraling. Gratis koffie en thee en dat hier in Noorwegen. Til i morgen!

Moosemist

1. Hennie en Jaap:
    Haha het is niet altijd 4 sterren 😃
  2. Zeijlemaker:
    5 augustus 2018
    Vergeet je het echte kamperen tenminste niet. Zowel de voordelen als de nadelen.
  3. HA:
    Hoi MIM,
    Qua weer hebbeen jullie echt mazzel gehad, nu ff weer met beide beentjes terug op aarde. Gr. HA