Dag 21: Woensdag 9 augustus

9 augustus 2023 - Rosnay, Frankrijk

Vandaag wederom een reisdag en ja hoor hoe kan het ook anders, bloedheet. Als je van huisje naar huisje gaat, heb je altijd te maken met hoe laat je opgerot moet zijn en hoe laat je gebruik kunt maken van het nieuwe huisje. We moesten er om 10.00 uur uit en om 16.00 uur konden we pas in het andere huisje terecht. Ritje van ongeveer 3 uur, dan kunnen de meesten wel uitrekenen welke tijd we moesten overbruggen. Op zich niet erg, maar met deze temperatuur wel. We zijn in een paar dagen tijd qua temperatuur van begin 20 naar begin 30 gegaan, slaat natuurlijk helemaal nergens op.

In Rosnay en omgeving zijn we al 2x eerder geweest. Een paar maanden geleden nog met de meivakantie en we hebben een aantal jaren geleden ook nog op de camping in Rosnay zelf gestaan. Wat me het beste van die vakantie is bij gebleven is de prijs per nacht, die we toen moesten betalen. Geweldig! Ligt nu effe anders, was eigenlijk een beetje last-minute boeking. Terecht gekomen in Domaine de la Roselière, net buiten Rosnay. Gite Cistude, turquoise van kleur, gelegen aan een karpervijver, staat deels op palen en heeft aan de waterkant een mooi vlonderbalkon. Ben per slot van rekening al wat ouder, dus voor het uitzicht en de rust niks mis mee. Het was zowel buiten als binnen ongelooflijk warm. Luna wist ook niet waar ze het moest zoeken. Terwijl het karper springfestival (wij waren de jury) was begonnen, probeerden wij ook nog op allerlei manieren om het wat koeler te krijgen in het huisje. Niet echt gelukt. Marc is ’s avonds nog op pad geweest naar één van zijn lievelingsplekjes om te vogelen. Niet voor niets, want hij heeft een prachtige ijsvogel op de plaat vastgelegd. Het krioelt hier ook van de rivierkreeften en zoals verwacht ook van de muggen. Niet te laat naar binnen gegaan dus. Het was een hete nacht………. À demain!

Turquoise huisjeZonnen op balkonIJsvogelLuna en rivierkreeft