Dag 22: Donderdag 10 augustus

10 augustus 2023 - Rosnay, Frankrijk

Onze laatste dag in Frankrijk, tenminste als verblijf. Morgen weer huiswaarts. De ochtend begon wel weer lekker. Ben er altijd als eerste af, dus effe internetten en dan brood halen. De wifi-buddy deed het niet, dus geen internet en de bakker in Rosnay bleek op donderdag een snipperdag te hebben. Tuurlijk! Ben ik maar op goed geluk 8 kilometer verderop gaan kijken in Ciron. Daar was wel een leuke boulangerie, dus daar gaan we morgenochtend bij start terugreis ook maar langs.

Vandaag wisten we ’s ochtends qua weer niet waar we aan toe waren. Eerst een beetje zonnig, dus buiten ontbijten, toen betrok het heel snel en meteen daarna drup drup. Wij maar weer naar binnen, begon wat harder te waaien en dat wisselde elkaar de gehele ochtend wat af. Marja en Marc zijn gaan vogelen en ik en Luna hebben op het huis gepast. Ze zijn tussen de middag even thuis geweest en roetsjjj weg waren ze weer, op naar de volgende vogelgebieden. Helaas voor hun hadden de vogels er vandaag niet zoveel zin in. De visarend was eigenlijk de enige, die de moeite waard is. Het wisselvallige van de ochtend had plaats gemaakt voor drukkend, slopend weer, waarbij je vooral niets moest doen. Hou ik wel van, niets doen.

Als afsluiter van de vakantie uit eten geweest bij de plaatselijke Le Cendrille. Lekker dichtbij, maar dat was eigenlijk ook het enige lekkere. We zijn voor eerst op het terras gaan zitten. Die kerel sprak dus alleen Frans, dus Marja uitleggen dat we een hapje wilden eten. Krijg je een heel verhaal terug en vanaf 2 kanten werd dat ineens vertaald door andere terrasgasten. Restaurant ging pas veel later open, maar hij ging de tafels in gereedheid brengen en dat was dan weer achter. Een Franse terrasgast vroeg of ons hondje ook water wilde en dit deed hij in woord en gebaar, grappig. Luna was zo dankbaar, dat de beste man haast een hartverzakking kreeg, toen Luna ineens blaffend naar voren kwam. De achterkant van dit soort van bruine café was dus ingericht als restaurant, maar ik kan me niet voorstellen, dat men daar vaker gaat eten dan één keer. Je had eigenlijk keuze uit A of B, nou dat kan. Ondanks het feit, dat ik absoluut geen kok ben had ik er ongetwijfeld meer van gebrouwen. Marja en Marc hadden smaakloze biefstuk met slappe patatten en stoomgroente. Ik bestel eigenlijk nooit vis, maar dacht vooruit, vis van de dag zalm. Totaal geen smaak en het leek eerder op gekookte koolvis dan op zalm. Nou ja, we moeten maar zo denken, dat we de plaatselijke middenstand hebben gesteund. Morgen rijden, dus ik heb zo’n vermoeden dat à demain! niet van toepassing zal zijn.

Ingang vogelhutVisarend

1. Hennie en Jaap:
    11 augustus 2023
    Goedemorgen wij voor de wedstrijd van de dames eigenlijk geen tijd zouden er niet uit ,waren wakker toch maar 2e helft zien leuke pot ,ga je verhalen missen fijne reis naar huis liefs 😘
  2. Zeijlemaker:
    11 augustus 2023
    Jammer van het etentje. Je kunt het ook niet meer overdoen. Helaas even wachten tot Drachten.
    Kun je ook lekker eten, hoor!
  3. Zeijlemaker:
    12 augustus 2023
    Goede reis!
    Gelukkig hebben jullie een goede chauffeur!