zondag 26 juli

27 juli 2020 - Tynaarlo, Nederland

Na het noodweer van gisteravond, met enorme plensbuien, was het vanmorgen aardig opgeklaard. Voer zeiknat en onze maden hebben zwemles gehad, maar na ze uitgeknepen hebben toch maar weer op de steiger gaan zitten. Zonder de knoeperds binnen te hebben gesleept zaten we daar wel lekker. Onze buurman had al wel een zeelt gevangen, dus ze zitten er wel. Plots klonk het ineens achter ons: “Allo Allo”. Herr Flick, de Gestapo van ons vakantiepark, stond ineens achter ons. “Kein werphengels in uns Park”. Zwaar teleurgesteld hebben we ze binnen gehaald. Wat zegt die lul ook nog. ”Als je de molen eraf haalt, dan kun je nog wel vissen”. Op deze wijze woorden zit je op dat moment absoluut te wachten. ”Halt deine Klappe, als je niks nuttigs te melden hebt”. Helaas is gebleken, dat er ook in deze tijd nog NSB-ers actief zijn. Moeten die droeftoeters op de camping, aan de overkant van het water, haast wel zijn. Nog steeds weten we niet waarom je alleen maar met een telescoophengel mag vissen. Het weer was stukken beter dan Gerrit, Piet, Marco en Peter hadden voorspeld, dus er op uit dan maar. En wat ga je dan doen in Drenthe? Jawel, hunebedden bezoeken. Gelukkig niet allemaal, want dan waren we aardig aan de beurt geweest, want dat zijn er meer dan 50. Moet wel zeggen, dat als ik aan Drenthe denk, dat ik dan op Bartje uitkom. Heb niks met bidden en niks met bruine bonen, maar toch. Om bij deze keiharde monumenten te komen kun je de Hunebedhighway volgen. Aan de ene kant keigoed bedacht en aan de andere kant best wel sneu. Marja heeft de meeste opvallendste uitgezocht, dus de grootste, mooiste etc. Zag op hun website staan, dat zij ook een Big Five hebben samengesteld. Geniaal bedacht, de creativiteit straalt er van af. Voordeel van deze is dan weer wel, dat je ze altijd op de foto krijgt, iets wat je in Afrika nog maar moet afwachten. Vele zwerfkeien zijn dus op ons pad gekomen. Moet eerlijk zeggen, dat ik er niet zo heel veel mee heb. Wellicht wat kort door de bocht, maar als ik er een paar gezien heb, dan heb ik ze in mijn beleving allemaal gezien. Het is een leuk tochtje geworden. Tot morgen.

SchimmeresLuna bij HunebedHunebed Rolde

1. Hennie:
    28 juli 2020
    Geweldig jullie vakantie is beslist niet Saai kijk naar morgen uit🚤Groet vanaf het water😘🙋🏻👋
  2. Hans Bakker:
    28 juli 2020
    Wat beschrijf je het weer top🤗. Nog veel plezier en zonneschijn gewenst 🥰