Resume Zuid-Afrika

6 januari 2013 - Drachten, Nederland

Na 22000 kilometer te hebben gevlogen, 2600 kilometer te hebben gereden, in 7 verschillende accommodaties te hebben geslapen kunnen we toch wel zeggen, dat we een geweldige ervaring achter de rug hebben. Een prachtig land met een heerlijke temperatuur en een flora en fauna om je vingers bij af te likken en dan hebben wij ook nog maar slechts het Oostelijke deel gezien. Bergen en dalen, waterpartijen, dorre en droge gebieden en natuurlijk de lang uitgestrekte reservaten. Het dierenrijk laat zich overal gelden en blijft zeker niet beperkt tot achter de hekken. In de reservaten vind je de echte wilde dieren, maar aapjes en een diversiteit aan vogels zie je langs de gehele route. Het wegennet is eenvoudig opgezet, een hoofdweg (vaak tol) en daarnaast allemaal B-wegen. Deze zijn doorgaans slecht met de nodige mankementen. Ook niet verwonderlijk, dat ze daar zelf in een SUV rijden en de toeristen in een lichtere bak. We zijn in een land geweest, waar het verschil tussen iets hebben en niets hebben heel duidelijk aanwezig is. De vele krottenwijken waar we langs zijn gereden, met huizen, die deze benaming eigenlijk niet eens mogen dragen. Kinderen, die maar wat rondlopen in kledij, vies en goor. Veel anders zullen ze niet hebben. We moeten er ook niet teveel over nadenken, maar het heeft wel laten zien, dat wij het hier nog niet zo slecht hebben. Zuid-Afrika is een vakantieland voor een ieder. Betaalbaar en anders kun je altijd nog meedoen aan een radiospelletje bij Q-Music.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade