Dag 1: Donderdag 21 juli 2022

21 juli 2022 - Weener, Duitsland

Vandaag is het eindelijk zover. Als een stel kleine kleuters hebben we al die tijd uitgekeken naar deze dag. Vroeg uit de veren, want we hadden om 9.30 uur afgesproken met Julia in Bockhorst, dus om 8.00 uur moesten we wel in de auto zitten. Om 11.00 uur zijn we daar weer vertrokken met “onze” camper. Onze eigen blauwe achtergelaten (vonden we wel een goede ruil) en op pad met de bolide. Begin was even letterlijk hortend en stotend, maar ja diesel, handgeschakeld en zo kan ik nog wel meer smoezen bedenken haha. Klinkt waarschijnlijk onlogisch, maar we zijn eerst weer teruggereden naar Drachten. We wilden zelf kijken en bepalen welke meuk uit de camper er absoluut niet mee hoefde op onze trip en uiteraard hadden we zelf nog genoeg rotzooi wat een plekje moest hebben. Er stond al veel spul in de kamer, maar het had nog wat beter gekund. Ben ik niet van ons gewend, het oogde wat chaotisch. Vast en zeker de vakantiespanning. We reden dan ook pas om 16.20 uur weg van de parkeerplaats achter ons huis. Ja en hoe ver ga je dan nog rijden? We zijn immers al de hele dag onderweg en de laatste jaren is wel gebleken, dat hele lange stukken rijden niet onze grootste hobby is. Eerst maar weer die verkeerspuinhoop in Groningen voorbij en dan zien we dan wel weer. De landsgrens van onze oosterburen zijn we gepasseerd, maar daar is eigenlijk ook alles mee gezegd. Het gaat ook een beetje om het vakantiegevoel. Uiteindelijk zijn we uitgekomen in Weener, een klein plaatsje in de buurt van Leer, gelegen langs de Eems. Toevallig heeft Pa hier vroeger gewerkt aan een graansilo. Wij stonden in het haventje, bij café/restaurant Hafen 55 en tezamen met heel veel soortgenoten. Normaal gesproken pompen en haringen huffen, maar deze keer keggen eronder en de poten uit. Marc wist er wel raad mee. Haventje op zich stelde niet zo heel veel voor en ik weet eigenlijk ook niet hoe toeristisch het daar normaal gesproken is. Er lagen maar een paar boten, waarvan eentje wel heel overdreven bloemenrijk was. De beste man was blijkbaar een echte liefhebber. Ben je in Duitsland, dan eet je braadworst, dus wij ook. Lange vermoeiende dag geweest, dus vroeg slapen. Hopelijk gaat dat ook lukken…… Tschüss! Bis Morgen.