Dag 22: Donderdag 11 augustus 2022

11 augustus 2022 - Drachten, Nederland

De laatste etappe al weer, van Haderslev naar Drachten over een afstand van 534 kilometer. Ook hier eindelijk stralend weer en de ochtend begon met een zwemshow van 2 bruinvissen niet zover bij ons vandaan. Prachtig mooi gezicht, maar voor het onderdeel synchroom zwemmen hebben ze geen hoge cijfers gehaald. Het liefst tuf je in een rechte lijn naar huis, maar als je bij voorbaat weet, dat Bremen, maar vooral Hamburg op het menu staan, dan is dat een utopie. In Hamburg zijn ze tot Sint-juttemis nog met de weg bezig, maar er was nu ook een ongeluk gebeurd. Een snelle rakker had zijn bolide dwars op de snelle baan geparkeerd, der Blödmann. Kom je daar met 3 banen tegelijk op af en het "ritsmoment" is dan vlak voor het ongeluk. Waarom zo laat? Ze hadden de snelle baan in mijn ogen al veel eerder leeg moeten maken. Nu was er heel veel onduidelijkheid en vlogen de haastgangers (mensen die denken dat ze meer recht hebben om op tijd thuis te zijn) van baan naar baan met alle gevaren en vloekpartijen van dien. In het laatste stukje Duitsland bleek de afslag Groningen er ook nog uit te liggen. Moesten we de pijlen weer volgen om vervolgens aan de andere kant van de snelweg uit te komen en daar de afslag te nemen. Al met al liep de terugreis toch best wel voorspoedig. De vakantie zelf zal niet de boeken ingaan als de meest spectaculaire. We kunnen er over meepraten hoe het is om op vakantie te gaan met een camper en hier was helemaal niks mis mee. Goede bedden, wc, douche, stroom, tv, airco, panoramadak, zonnepanelen, kookgelegenheid, veel opbergruimte, grote luifel, stoelen/tafels voor buiten, genoeg zitruimte binnen en hij reed super. Alleen ja die eikels van een weergoden hé, die waren ons voor het grootste gedeelte niet echt gunstig gezind. Veel regen, lage temperaturen en als het zonnetje er later op de dag dan even was, dan was dat meestal van korte duur en koelde het ook snel af. Conclusie, we hebben dus een heel groot deel van de vakantie doorgebracht in de camper. Hetzij vanwege het rijden, hetzij vanwege het weer en dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest. Achteraf hadden we enkele reisonderdelen ook anders gedaan, maar dat is het bekende verhaal over het achterste van de koe. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer.

1. Zeijlemaker:
    16 augustus 2022
    Gelukkig hadden jullie wel een uitstekende chauffeur mee.
    Volgend jaar weer met een camper?
    Als het maar een vakantie was die ook veel mooie momenten had.
  2. Hennie en Jaap:
    16 augustus 2022
    Haha maar goed dat je niet het weer kunt bepalen ,was er nog meer ellende in de wereld ,wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn ,gaan je verhalen missen ,hebben genoten 🤗😘
  3. Hans Bakker:
    17 augustus 2022
    Ja wat gaan we de leuke verhalen missen en ach weet je jullie weten nu wat het is om met een camper op pad te gaan en ook weten jullie nu dat Marc een top chauffeur is. En het belangrijkste jullie hadden elkaar en daar draait het om in het leven. De natuurlijke zonnestralen 🌞🌞🌞🥰