Dag 2: Vrijdag 22 juli 2022

22 juli 2022 - Nyborg, Denemarken

Wij zijn wel aardig van het uitpluizen en uitstippelen van onze vakanties en ook ditmaal hebben wij dat gedaan. Routes bepaald en laat dat nou op de 2e dag al in de soep gaan. De veerboot van Duitsland naar Denemarken (via Puttgarden) was nog voller dan vol. Normaal gesproken reserveren wij ruimschoots van tevoren, maar dat kon nu niet, omdat je dat tijdsgebonden moet doen. Om dan pas om een uur of 5 over te kunnen vonden we wel heel laat, dus dan toch maar de route, die we al eens eerder bij de kop hadden gehad via Hamburg – Kolding – Odense. Een extra (tol)brug (De Grote Beltbrug) i.p.v. veerboot. Gelukkig leiden er meer wegen naar Zweden….. Bremen en Hamburg was best wel een drama. Hadden we ook wel verwacht, dus het woord STAU is meerdere keren voorbij gekomen. Onze Navi vond het ook noodzakelijk om voortdurend flitspaalmeldingen door te geven, tot vervelends toe. Marc is vandaag ook achter het stuur gekropen en niks mis mee. Luna heeft nog wel moeite om haar draai te vinden. Loops, vele geuren opsnuiven en geen hond ontkomt aan haar zicht. Ze wil met iedereen wel vriendjes worden en het liefst meer. Om 18.15 uur kwamen we aan in Nyborg. Zijn we ooit al eens geweest, maar kwam niet echt bekend voor. Camping Grønnehave Strand zijn we uitgekomen. Rete reteduur, maar wel van alle gemakken voorzien. Grote ruime plekken, prima sanitair, uitzicht op de zee en zelfs compleet ingerichte kookruimtes voor de primitieve campeurs. Echt, overal was aan gedacht, maar ja dat mag dan ook wel voor die prijs. Het weer was nou niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar ik doe het toch: flut. Veel wind, miezerregen en eigenlijk gewoon waardeloos weer. Het leuke van een camping is de diversiteit aan mensen, die je daar tegen komt. Het weer is pet en de één loopt als een eskimo voorbij terwijl de ander dat weer halfnaakt doet. Naast ons stonden Nederlanders (vader, moeder en dochter) met 2 van die kleine tentjes, van die lage stoeltjes, éénpittertje en schuilen achter de auto. Nou, dan ben ik toch blij, dat ik op dat moment in een camper kan zitten. Morgen naar Zweden. Farvel! Vi ses i morgen.

1. Hennie en Jaap:
    23 juli 2022
    Weer een super leuk verhaal ,het is weer genieten
    Liefs uit Drachten 🙋😘🚍
  2. Zeijlemaker:
    23 juli 2022
    Begint het al te wennen? Zo'n grote bak?