Zomervakantie 2018 - Alta

1 augustus 2018 - Alta, Noorwegen

Woensdag 1 augustus 2018
Na een goede, maar warme nacht te midden van het wasgoed, zijn we mooi op tijd vertrokken naar Alta. Een plaats in de provincie Finnmark en de totale reistijd zou ongeveer 3 uur bedragen. Stukje rijden, de veerboot, stukje rijden, de veerboot en vervolgens het laatste stuk rijden. Wel relax voor een chauffeur, al stellen de veerboten op zich geen biet voor. Drukte viel reuze mee. Op de weg gedurende onze hele vakantie nog geen extreme drukte meegemaakt, heerlijk. Na Kiruna hebben we ook geen rendieren meer gespot, dus het waren voor deze etappe alleen nog maar Zweedse. In het laatste gedeelte van deze reis stond er ineens eentje achter de vangrail. Dus werd het ineens weer een remdier. Keren, terugrijden en er weer langsrijden. Wederom keren, er weer langsrijden om ons pad weer te vervolgen. Eigenlijk van de zotte, maar zo blij waren we om er eentje te zien. Even later kom je er dan een paar tegen bij iemand thuis, maar dat is al lang niet zo leuk. Tunnels heb je daar bij de vleet, maar op een gegeven moment ben ik daar wel klaar mee. Zeker als er dan ook nog eens zo’n beest in het begin van de tunnel gaat staan, je schrikt je de pleuris. Gelukkig stond het beest op de stoep, anders weet ik het niet….. Nu ik het toch over schrikken heb. In een klein dorpje stond er een beppe op de stoep. Arme stumper, ze had vast last van de warmte, want ze joeg de automobilisten de stuipen op het lijf door haar bovenlijf alleen te bedekken met een bh uit het jaar 0. Lachwekkend. Gedurende onze tochten kijken we uiteraard om ons heen en letten we op van alles en nog wat. Zo ook op een bord met de tekst: “spermbom”. Nou zal ik wel weer een vunzig typ zijn, maar bij zo’n woord krijg ik hele andere gedachte dan wat het daadwerkelijk betekent: barrière. Ons Airbnb huisje in Alta was simpel, maar goed genoeg voor een nachtje. Til i morgen!
remdiermooie bloemen met huis

1. HA:
    Hallo MIM,
    Best wel een groot beest, die moet je niet voor de auto krijgen. Leuke naam "REMDIER"
    Groetjes, HA
  2. HA:
    Hallo MIM,
    Groetjes, HA
  3. Hennie:
    3 augustus 2018
    Dat beest is echt groot😄😘😎