Zondag 8 augustus 2021 - Oehoe & Flamingo

8 augustus 2021 - Lochem, Nederland

Vandaag laat het nest uit, want ja het zal toch wel weer pet zijn met het weer. Besloten om maar weer een poging te doen om speciale vogels te fotograferen. Op naar de steengroeve in Winterswijk, want ook daar is iedereen in de ban van die dekselse oehoe. Kijkmuurtje met hele rare hoogtes voor het gluren. Het moge duidelijk zijn, dat ook dit oehoegezin ons zwaar heeft teleurgesteld. Veel mensen waren daar ook niet, want je hebt er verder ook niks. Kunt er niet wandelen, eigenlijk alleen naar die beesten kijken. Een dame van een ijscotentje had ook op meer mensen gerekend, maar naar het weerbericht van Piet heeft ze ook niet gekeken, want dan had ze daar niet eens gestaan. Leek wel herfst. Niet ver hier vandaan was er nog een kans op andere vogels, de flamingo’s. Hiervoor moesten we naar het Duitse stadje Zwillbrock in Westmünsterland, net over de grens. Je hebt zelfs de flamingoroute van 450 kilometer lang!! Keine Ahnung of je gedurende al deze kilometers deze vogels tegen kunt komen, maar wij zijn gewoon naar de Zwillbrocker Venn geweest. Hier was het wel heel erg druk, zal ook komen omdat het zondag was, maar toch. Op het eerste kijkpunt waren de meeste mensen, lopend of fietsend, maar de vogels gevlogen. Teruggereden naar het plaatsje en Marja en Marc zijn daar naar een ander uitkijkpunt gelopen. Daar was het raak, gigantisch veel van onze roze vrienden stonden daar in het water. Bleken dezelfde te zijn als die we in Zeeland op de foto te hebben gezet. Naar ik heb begrepen hebben ze nog wel even naar familie de Vries gezwaaid, wel netjes. Toeristisch onze weg weer voortgezet en wat dan opvalt zijn de, al eerder genoemde grote boerderijwoningen met enorme grote mega grasvelden tot aan de weg toe. Geen greppel, geen paaltjes helemaal niks. Engels raaigras, aldus onze kenner. Net als alle andere dagen heeft het ook vandaag weer geregend, we worden er een beetje schijtziek van. Tot morgen.

Oehoe kijkschermFlamingo's

1. Hennie en Jaap:
    10 augustus 2021
    Jullie treffen het echt niet 🧐met het weer zal 🙏voor beter 😎☀️😘
  2. Zeijlemaker:
    10 augustus 2021
    Jammer van het weer. Hiet is het nu erg warm. En volgens de meteo blijft dat voorlopig ook.
    Maar het weer is het weer. Je kunt het niet zelf bepalen (gelukkig)
    Maak er toch maar wat leuks van.