Donderdag 23 juli

24 juli 2020 - Noordwijkerhout, Nederland

Het is niet de reden, dat we nooit in eigen land op vakantie gaan, maar het kan toch geen toeval zijn, dat we in de eerste week al 2x een museum/park hebben bezocht. De entreeprijzen zijn over het algemeen niet misselijk. Ditmaal was het Naturalis de gelukkige om ons te mogen verwelkomen. Ons was in dit geval alleen familie de Vries, opa en oma pasten op Luna. Naturalis is een natuurhistorisch museum waar je te maken krijgt met de 7 zalen leven, dinotijd, de vroege mens, de verleiding, de ijstijd, de dood en de aarde. Mooi gemaakt allemaal, waarbij je op veel afdelingen je jezelf waant in het Dieren Madam Tussaud. Daar staan zo ongelooflijk veel beesten, dat je soms niet eens weet waar je moet kijken. Snap dan wel, dat ze voor de kids er een soort van speurtocht van hebben gemaakt. Je moest aankruisen welke dieren je allemaal tegenkwam. Wij hebben het niet gedaan, maar een jong stel was daar wel heel enthousiast mee bezig. Die zaten heel fanatiek in alle laatjes te snuffelen op zoek naar beesten. Staat op de afdeling dinotijd een skelet van een Tyrannosaurus Rex, beter bekend als Trix. Hebben ze in 2016 voor een aantal miljoenen aangeschaft. Alles bij elkaar is het een reis door de cyclus van het leven tot en met de dood. Moge duidelijk zijn dat daar alles somber en zwart was. Het gehele museum was zeer coronaproof en helaas veel, met name leuk voor kinderen, doe zelfdingen konden hierdoor niet doorgaan. De laatste afdeling was LiveScience, het onderzoekscentrum. Hier demonstreren ze waar ze mee bezig zijn. Onderzoek naar herkomst botten, de staat van deze botten, stenen etc. Aantal personen achter een bureautje, microscoop erbij en dan telkens een beetje turen. Allemaal ogen op je gericht, dus alles wat je doet wordt gadegeslagen. Lekker werken is dat. Moet er niet aan denken. Stond daar in diezelfde ruimte ook een vrouw te vertellen over fossielen e.d. Als je haar hebt gezien, dan weet je meteen waarom ze haar daarvoor uit hebben gekozen. Ze sprak erover en zag er net zo uit. Al met al toch weer een aantal uurtjes daar gebivakkeerd. Luna ’s avonds weer even verwend op het strand in Noordwijk. Er is daar natuurlijk altijd een kans, dat je er een bekend persoon tegen komt. Nou zijn we ze niet echt tegen gekomen, maar we zagen wel linke Lowietje van Gaal met zijn vrouw Truus aan een tafeltje zitten in een restaurant. Ook dat zijn gewoon mensen, want ze waren beide druk bezig met de mobiele brigade. Tot morgen.

NaturalisStegosaurusTrixhomo erectusOlifant

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hennie en Jaap:
    25 juli 2020
    Geweldig hoe je dit verhaal weer inelkaar hebt geflanst ,kijk er elke dag naar uit fijne tijd met elkaar👋😘