Dag 6: Dinsdag 26 juli 2022

26 juli 2022 - Etnedal, Noorwegen

Na een aantal etappes van onze eigen tour waren ook wij toe aan een “rustdag”. Gelukkig waren de weergoden ons vandaag iets beter gezind en de zon heeft ook beter haar best gedaan. Met of zonder zon stond gelijk aan zonder of met trui. Maar ja wat doe je op zo’n dag, precies wassen. In het sanitairhok stond in één van de ruimtes een wasmachine en eveneens een droger. Gedeelte hebben we in het laatste gehad, maar de meeste was hebben we gewoon bij de camper buiten gehangen. Zon en wind hebben het binnen de kortste keren droog geblazen. Moet zeggen, dat het sanitair op alle plekken waar wij zijn geweest prima in orde was. Voor de primitieve kampeerders was er overal wel een mogelijkheid om je eigen potje te koken, dus de één is dan bezig met de vaat en de ander staat te kokkerellen. Omdat we niet wisten hoe het dit jaar zou gaan met de vakantie hebben we een Wifi-Buddy aangeschaft. We weten allemaal wel wat voor een gedoe het altijd maar weer was op de campings met wifi. Vaak alleen bij de ingang en meestal ook niet al te best. Dat gedonder wilden wij dus niet, vandaar de Buddy. Overal en nergens (mits bereik) hebben wij allemaal internet op zowel mobiel als laptop. Oke, je hebt de eenmalige aanschaf, maar voor € 40,00 de gehele vakantie onbeperkt mb’s. Fantastisch!!! Blijkbaar hebben we een tijdje onder een steen gelegen. Dat deze camping Nederlandse eigenaren heeft blijkbaar wel invloed op het volk wat daar komt. Ondanks het feit, dat we niet eens zo heel veel Nederlanders zijn tegengekomen, was het daar één grote Hollandse enclave. Zo’n hele dag bij de camper was wel lekker. Gevraagd of ik een viskaart moest aanschaffen voor slechts één uurtje vissen? Hij zag het door de vingers en had ook nog geen antwoord op zijn vraag gehad van de instanties hoe buitenlandse toeristen een viskaart aan kunnen schaffen. De Noren zelf hebben daar een bepaald betaalsysteem voor, maar ja dat hebben de toeristen niet. Marc en ik hebben een aantal malen gevist met een blinkertje, maar geen succes. Ach tijdverdrijf. Hejda!! Vis es imorgon!!

1. Hennie en Jaap:
    27 juli 2022