Dag 11: Zondag 30 juli

30 juli 2023 - Bain-de-Bretagne, Frankrijk

Vandaag wederom een reisdag, van Bordeaux-Saint-Clair naar Bain-de-Bretagne, zoals de naam al zegt, gelegen in Bretagne. Het is maar waar je blij mee moet zijn, maar wij waren het al met het feit, dat we de auto in hebben kunnen pakken zonder regen. Elke keer zijn we weer verbaasd over hoeveel rotzooi we mee hebben en dan vooral de stompzinnige dingen. Hoe hebben we het in hemelsnaam bedacht om onze grote camping koelkast mee te nemen? Waarschijnlijk staan we nog steeds in de kampeermodus, maar van kamperen is bij ons al jaren geen sprake meer. We hoppen van huisje naar huisje en overal zit uiteraard een koelkast in, dus dit ding is alleen nuttig als je onderweg bent tussen de huisjes. Al had een koeltas dan ook wel volstaan.

Onderweg een legio Britten en ook grappige Fransen. Voor de tolweg hebben wij ook zo’n badge achter het raam, zodat je snel kunt doorrijden. Dat van vroeger had zijn charme wel, maar moet er niet meer aan denken. Er was dus een Franse auto met eveneens zo’n badge, maar die werkte op één of andere manier niet. Zij de badge op verschillende manieren hoog en laag voor het raam zwaaien, maar het lukte niet. Toen heeft hij alsnog maar met de creditkaart betaald...

Na de lunchstop tussen de middag kwam ik er een behoorlijk eind verder achter, dat ik een fles cola op het dak heb laten liggen. We hebben niks gehoord, maar het kan haast niet anders dat deze van het dak is gelanceerd. Mocht ik iemand hebben geraakt, excusez moi.

Om 15.00 uur kwamen we aan en we werden hartelijk ontvangen door Rémy en zijn zoon. Bakje koffie erbij en een praatje over het weer, Nederland en de bezienswaardigheden in de omgeving. Kon ook allemaal net qua tijd, want om 16.00 uur begon Feyenoord aan de oefenwedstrijd tegen Benfica. Helaas heb ik door al het uitpakgeneuzel de eerste helft gemist, maar de 2e wel meegepikt (had het beter om kunnen draaien😊).

Ons appartement op de 1e etage ziet er prachtig uit. Zowel aan de voor- als achterkant een terras met zitje. Één terras, met loungebank, gasbarbecue en tuinset, kijkt uit over Étang de Bain. Allemaal heel erg leuk, maar alles valt en staat met het weer. Vandaag ging het nog wel en vanavond was het zelfs deels onbewolkt. Vooruitzichten zijn niet al te best, maar we gaan er proberen wat van te maken. À demain!

Pont du NormandieTerras 1Nieuwsgierig AagjeHet uitzicht

1. Zeijlemaker:
    31 juli 2023
    Niets is veranderlijke dan het weer!
    Het ziet er mooi uit!
  2. Hans Bakker:
    31 juli 2023
    WoW wat een prachtig uitzicht hebben jullie 🤗. En ja helaas kunnen we niets aan het weer doen 🫣. Lekker genieten 🥰