Dag 14 en 15: Woensdag 2 en donderdag 3 augustus

3 augustus 2023 - Bain-de-Bretagne, Frankrijk

Ik zou er geen woorden meer aan spenderen, maar wat houd het weer ons in de greep. Woensdag zouden we al een “huisdag” van maken, maar dat werd het voor Marja al helemaal. Acute spit, waardoor ze de gehele dag aan het bed was gekluisterd. Met aspirines en een door Marc in elkaar geknutselde kruik hebben we getracht de pijn te onderdrukken. Nou was gelukkig het weer er wel naar, maar op vakantie de gehele dag in bed, daar wordt niemand blij van.

Volgens mij hebben we de pyjama niet uit gehad. Onze gastheer kwam nog wel met de vraag of we donderdag een aperitiefje bij hem wilden komen drinken. Konden we als vreemden, afkomstig van een andere planeet, kennis maken met zijn vrienden. We hebben op dat moment geen ja en geen nee gezegd.

Donderdag, gefeliciteerd pa met je 89e verjaardag, ging het gelukkig al ietsje beter met Marja. Niet, dat ze als een kievit door de kamer dartelt, maar er zit wel wat meer leven in. Al voelt voor haar liggen op bed nog steeds het beste.

In de planning stond, dat we vandaag naar Carnac en de golf van Morbihan zouden gaan. Na de lunch zijn Marc en ik die kant opgereden om er toch eventjes uit te zijn. Toen we net in de auto zaten, dachten we al “wij zijn goed gek, bijna 2 uur rijden naar Carnac en waarvoor?” Daar zijn we dus niet geweest, maar wel even een stukje langs de kust gereden voor eventuele mooie plaatjes. Helaas het was eb, dus alleen maar slibvelden en modderpoelen. Droog liggende boten, geen vogels, amper mensen, maar ja da’s logisch. Onze auto heeft meer water te verduren gehad, dan we in die gehele sloot hebben gezien. Zonde, rechtsomkeer. Het was by far de slechtste dag tot nu toe. Morgen gaan we verkassen en als we de weergoden mogen geloven…………. Hopelijk dan wat meer te melden, eerst Marja haar rug maar wat beter. À demain!

Aan bed gekluisterdGolf van MorbihanPa 89 jaar!

1. Hans Bakker:
    4 augustus 2023
    Au wat vervelend Marja. Beterschap lieverd. Hoop dat je gauw mag opknappen🤗. Een fijne doorreis naar jullie volgende bestemming en dan idd hopen dat er dan eindelijk zonneschijn 🌞 komt. Zal voor jullie duimen 🙏🥰
  2. Hennie en Jaap:
    Beterschap Marja ,gauw opknappen ,fijne reis naar het volgende adres 😘
  3. Zeijlemaker:
    4 augustus 2023
    Wat een pech, zowel met het weer als met de rug van Marja.
    Jullie hebben in St Malo een storm gemist die veel kijkers opleverde en water.