Dag 17: Zaterdag 5 augustus

5 augustus 2023 - Saint-Germain-du-Seudre, Frankrijk

Na de kleine kater van gisteravond, zijn we vanmorgen weer fris en (Marja iets minder) fruitig opgestaan. De bedden lagen goed, de douche had een goede straal en eindelijk weer eens de omvang voor mijn postuur en het sobere ontbijtje met restantjes was wel in te nemen. De rug van Marja gaat met mini stapjes vooruit, waardoor we mogen hopen, dat we in ieder geval met ons drieën nog ergens naartoe kunnen. Hebben nog wel een aantal bestemmingen op het oog om naartoe te gaan.

Vandaag zijn  Marc en ik naar Jonzac geweest voor de boodschappen. Zou thuis niet in je opkomen, maar toch 25 minuten rijden voor je natje en je droogje. Ook goedkoper tanken, dat dan weer wel. In de Lidl zagen we toch een grote kerel, die kwam rechtstreeks uit het All Blacks rugbyteam van Nieuw Zeeland. Ik ben behoorlijk aan de maat, maar bij hem viel ik ook in het water. Deze, in onze ogen, Maori personage was lang, had armen en benen als boomstammen en neem maar van mij, wil je niet in het donker tegenkomen. Staren naar mensen is niet netjes, maar heb ik bij hem wel gedaan. Heel bijzonder.

Na de Lidl hebben we nog even het restant gehaald bij de Intermarché, want ja Marc gaat vandaag zijn befaamde (Dominique jaloers) lasagne maken. Alles heerlijk vers, maar daar moet wel het nodige in. Koelkast weer lekker vol, dus we komen de het weekend wel weer door.

Eind van de middag zijn Marja en ik, bij wijze van testritje, even door de omgeving gereden. Het trieste weer zorgde ervoor, dat ze allemaal de kop naar beneden lieten hangen, maar wat een zonnebloemvelden. Charente-Maritime is een departement gelegen aan de Westkust en staat vol met wijnranken, graanvelden en dus zonnebloemen. Een mooi aangezicht. Het is hier niet mega-toeristisch en ik kan me ook geen bordje voor de geest halen waar camping op staat. Geen idee wat de reden hiervoor is, want er is hier volgens mij wel genoeg te zien. Het ritje met Marja heeft niet zo heel lang geduurd, maar ze is er wel weer even uit geweest. Morgen is er weer een dag en we blijven bidden😊 voor zowel Marja als beter weer. À demain!

ZonnebloemenProost, op de lasagna

1. Hans Bakker:
    6 augustus 2023
    Hopelijk knapt Marja haar rug weer gauw op als je en rotweer en spit heb is het niet echt vakantie hopelijk nog wat mooie dagen voor jullie de groetjes van ons
  2. Hennie en Jaap:
    6 augustus 2023
    Hoezo kleine kater (slechte weer ) mag toch hopen op beter weer en dat Marja wat opknapt 😘
  3. Ino & Marja en Marc:
    7 augustus 2023
    Kleine kater = uitslag wedstrijd om de Johan Cruijff schaal ;)
  4. Hennie en Jaap:
    7 augustus 2023