Dag 7: Woensdag 26 juli

26 juli 2023 - Bordeaux-Saint-Clair, Frankrijk

Vandaag niet zo’n hele spectaculaire dag geweest. Onze overbuurvrouw, tevens de conciërge van dit huis, voorspelde gisteren, dat het vandaag een topdag ging worden. Dus wij vanmorgen allen badkleding aan, waterschoenen paraat, parasol onder de arm, tas met natje en droogje, maar helaas. Topdagen zijn het hier blijkbaar al met een zonnetje, 21 graden en een licht briesje. Het was absoluut geen slechte dag, maar we hebben vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Eerst om 7.15 uur (was toch wakker) in de auto gestapt om ergens brood te gaan kopen. Nou, dat bleek al een paar honderd meter verder te zijn, dus daar kunnen we morgen wel lopend naartoe.

Na de lunch hebben we een gedeelte van een wandelroute (ongeveer 5 kilometer) gelopen met adembenemend mooi uitzicht. Door de landerijen en bovenlangs de krijtrotsen. Laagovervliegende meeuwen, maar echt waanzinnig mooie plaatjes. Zal wel een watje zijn, maar vind het altijd link bij die afgronden. Je zult er niet zo snel van af lazeren, maar je leest het wel vaker en er is maar weinig voor nodig. Luna liep als een malle, want wil voortdurend voorop lopen en kwam zichzelf dus gigantisch tegen. Totaal uitgeput, drinken als een tempelier en ze nam haar rust. Gaf ons wat langer de tijd om van het mooie uitzicht te genieten. Moet zeggen, dat bij ons ook overal het zweet langs sijpelde. Niet verkeerd, want er zit genoeg van dat luie spul. We hebben hetzelfde pad weer teruggelopen, maar voordat we aan het laatste stukje konden beginnen, ging Luna demonstratief op de weg liggen in de schaduw. Ze zal wel gedacht hebben ”Tot hier en geen stap verder”. Toen heeft Marc de auto maar opgehaald. Dat wandelen gaan we absoluut vaker doen, van haar hebben we totaal geen last  meer gehad en het is voor alle partijen goed. De avond afgesloten met een barbecue, want de weersvoorspelling voor de komende dagen is niet rooskleurig. Dus wat we de komende dagen gaan doen is voor jullie een raadsel, maar voor ons ook.

Er is wellicht enige onduidelijkheid over ons huidige huisje. Elk huisje heeft wel kanttekeningen, deze ook. De bedden liggen lekker, de douche is lekker, de bank hangt lekker, alleen de wc had van mij wel anders gemogen. Je kunt wel spuiten tegen de stank, maar dat doe je pas na afloop en niet als je er zit. Tenminste, ik wel. À demain!

KrijtrotsenLuna uitgeputOnsieBovenop het klifBBQ

1. Hennie en Jaap:
    26 juli 2023
    Mooie foto’s gemaakt 👌😘
  2. Hans Bakker:
    27 juli 2023
    Het belangrijkste in het huisje is dus oké. En daar gaat het tenslotte toch om dat je goed slaapt, lekker kan bankhangen (daar zijn de vakanties toch ook voor🤣) en daar spendeer je ook meer tijd normaal gesproken dan in het kleinste kamertje 😂.
    Wat een prachtige omgeving zeg. Zal voor jullie duimen dat het weer meevalt. Lekker genieten 🥰
  3. Zeijlemaker:
    28 juli 2023
    Door de foto's krijg je een beeld van de omgeving. Mooi!