Dag 16: Vrijdag 5 augustus 2022

5 augustus 2022 - Eikelandsosen, Noorwegen

Vanmorgen eerst de was in de droger gedaan. Gisteravond hadden we dat zullen doen, maar mijn goedheid gooide dat plan overboord. Een zielig kijkende bijna huilende Duitse vrouw was eigenlijk na ons, maar vooruit "kleine Kinder", "Nur eine Nacht" en nog meer van dat gewauwel. Had net "vooruit toe maar" gezegd, toen Marc doodleuk mededeelde: "Oh dit hok voor het wassen en drogen gaat wel om 21.30 uur sluiten, vergeten te zeggen". De dropeend. Weet niet of ik dan ook zo aardig was geweest. Toen Marc het later in de ochtend ophaalde stond een malloot een deel van onze was op te vouwen, dan spoor je toch niet. We hebben vandaag zo waar de zon zo nu en dan gezien en dat is al heel wat. Onderweg zijn er veel mooie dingen te zien, maar ook heel veel oude vervallen huisjes/hokjes, waaronder ook een boel vissershuisjes. Niet alles kan mooi zijn. Aan veel uitzichten scheur je gewoon voorbij, maar bij Steinsdalsfossen zijn we wel gestopt. Op het parkeerterrein moesten we wel goed in de gaten houden of we niet een strike maakten met bustokkies, want die kijken echt helemaal nergens naar. Klein kort klimmetje en toen konden we ineens onder een waterval (50 meter hoog) door lopen. Aparte gewaarwording, veel lawaai en iedereen heeft daar natuurlijk zijn fotomomentje. De weg naar onze nieuwe bestemming, Eikelandsosen, zaten we op een weg waar het heel lastig was om ergens te stoppen en dat kom je hier niet zo heel vaak tegen. De WoMo hebben we (betaald) geparkeerd in een haventje, wel speciaal voor personen als ons. Geen stroom, geen toilet, maar wel een supermarkt. Ach en zoals we telkens zeggen, het is maar voor 1 nachtje. Paar dagen geleden hebben we (in de hoop op beter weer) een mini-barbecue gekocht en ja hoor vanavond hebben we deze voor het eerst gebruikt. Een overheerlijke hamburger, made by Marc. Kon ook allemaal maar net, want de wind begon aardig aan te trekken. Vissen in de plons naast ons werd daarom ook niks meer, veel te koud. Hejda!! Vis es imorgon!!

1. Hennie en Jaap:
    7 augustus 2022
    Wist niet dat jullie een dropeend in camper hadden toch attent dat ze jullie was opgevouwd hadden,hihi